Sider

fredag 21. mai 2010

FW:



Metekel i mai 2010

På mange måter var det deilig å reise alene til Metekel denne gangen. Jeg starta ikke hjemmefra før etter frokost sammen med familien, og samtidig slapp jeg å ta så mye hensyn til andre som ville stoppe og drikke kaffe og andre ting. Derfor brukte jeg ikke så lang tid på turen heller, men var fremme på under 10 timer. Det er ikke så verst... Det var også behagelig å kjøre en bil med bedre fjæring enn jeg var vant til, for ikke å snakke om at begge dieseltankene fungerte som de skulle. Det gir bilen en rekkevidde på nesten 1400 km.

Gilgil Beles                                                                                                                                                                             Vel framme i Gilgil Beles (ggb), vle jeg vel tatt imot av evangelistene våre, Berhanu og Adamu. Programmet for denne turen var planlagt litt annerledes enn vanlig, siden jeg hadde bedt dem om å sette av to dager til besøk. Vi er nemlig ikke de eneste på livssynsmarkedet i Metekel, og jeg hadde lenge tenkt at jeg ville besøke katolikkene (italienere mm) og SIM (en amerikansk,reformert misjonsorganisasjon). I tillegg var det satt av tid til undervisning av evangelistene, besøk i Pawe med befaring av nye kirketomter, og gudstjeneste i ggb på søndagen.



Hotmail: Trusted email with Microsoft's powerful SPAM protection. Sign up now.

Hotmail: Powerful Free email with security by Microsoft. Get it now.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar