Sider

mandag 28. september 2009

3.september
Jeg har gått og vært ganske nedfor de siste dagene. Kameraet mitt, mitt kjære Nikon D80 speilreflekskamera ble stjålet/ glemt i taxien som kjørte oss da vi kom fra flyplassen. Det høljregnet og var mørkt. Vi trodde vi hadde fått inn all bagasjen, 15 kolli pluss handbagasje. Først dagen etter oppdaget jeg at kameraet var borte. Jeg tok kontakt med KNIF som er vårt forsikringsselskap og trodde det skulle gå greit å få erstattet, men de avviste søknaden L
Siden forsikringsselskapene forlanger politianmeldelse dro jeg i går sammen med Tsegab, vår gode hjelper til først den ene og så den andre politistasjonen. Siden jeg ikke kunne si akkurat hvor det hadde skjedd ville ingen av dem ta det i sitt område.
De vil også helst ha vitner og et direkte tyveri. Men hvis jeg hadde sagt at tyveriet skjedde utenfor vårt hus ville vaktene våre sannsynligvis bli mistenkt og en kan jo bare tenke seg hva slags forhørsmetoder de har her i landet. Det var uhyggelig nok å gå i de mørke og skitne gangene på den ene politistasjonen. bevæpnede vakter utenfor dørene.
Så det ble ingen anmeldelse. Men i dag prøvde min kjære mann å ringe, først if der vi har reiseforsikr. Som kunder og deretter gjensidige hvor jeg har verdigjenstandforsikr. På kameraet. Begge ville erstatte kameraet. Gjensidige overførte pengene direkte etter at steinar hadde fortalt samme historie og også fortalt om politistasjonsbesøket… så nå skal jeg kjøpe nytt kamera. Så det kommer vel noen bilder etter hvert også J men ikke før i slutten av okt. når repr har vært i Norge og kan ta med seg kameraet hit. Har ikke funnet et slikt kamera her i landet…

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar