Sider

onsdag 27. januar 2010

Bryllup og nyttår i Vadstena

Tredje juledags morgen satte jeg meg ned for å skrive en liten mail til Åse, min lillesøster som skulle gifte seg på nyttårsaften, i Vadstena. Nesten alt var pakket og vi skulle dra til Langano samme dag. Jeg fikk til å åpne hjemmesida, leste om det flotte bryllupet. Hele familien som skulle komme. Åse som så gjerne ville at vi skulle komme………hvorfor ikke dra, kunne det la seg gjøre at Elise og jeg kunne dra. Tidligere på høsten hadde vi snakket sammen og vært enige om at vi ikke skulle dra, dyrt og urettferdig om jeg skulle dra som var den som helst ville til Etiopia….. jeg fant billetter på nettet og gikk og presenterte det for Steinar. Jo det synes han vi skulle!

Iløpet av formiddagen fikk vi tak i billetter som ikke var altfor dyre, til Stockholm. Vi bestilte hotell en natt der og fly tilbake med Norwegian fra Gardermoen til Stockholm. Elise ble så glad at hun begynte å gråte da jeg presenterte henne for det.                  det var også litt spennende om elise fikk etiop.ID-kort. Det trengte hun for å dra. Det ordnet seg!  00.20, 29.des. satt vi på flyetJ

Etter 11 timer på flyet med mellomlanding i Roma stod vi på svensk jord. Stocholm var utrolig kaldt for to hvite afrikanere uten vinterklær. Men vi koste oss i Drottninggatan på shopping og hadde hotellrom med utsikt ned i den.                                                                   Fine negler ble det på oss også.

Det var meningen å holde hemmelig for Åse at vi skulle komme, bare et par timer før vi kom klarte mamma å røpe det… utrolig koselig å treffe alle sammen. Prate, spise sammen og ikke minst være i det flotte bryllupet.

Vi dro med tog og buss til Vadstena.  Det var kaldt med snø og rimfrost på trærne, blå himmel og sol. Vi kom til vadstena i 4-tia akkurat i det månen kom opp.                                                                                          Vadstena er også et utrolig vakkert sted.



Hotmail: Powerful Free email with security by Microsoft. Get it now.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar