Sider

fredag 30. april 2010

Nattverd, dåp og barnebibel                                                                                   Det var kvelende varmt i kirka og svetten rant. Men folk holdt ut og var levende med da jeg undervisste om dåpen. Etterpå fikk jeg alle barna til å komme foran på gulvet og jeg fortalte dem påskebudskapet ved hjelp av en flott ny barnebibel som er laget. Ungene var helt med og synes dette var stas. Etterpå ga jeg barnebibelen i gave til menigheten, til søndagsskolen.

Det var også dåp og nattverd. Jeg fikk dele ut nattverd sammen med qes Ettana. Det var en fin opplevelse.

Så var det servering og vi snakket med eldste, menighetsrådet i menigheten. Dette var en stor menighet som hadde bygget sin egen kirke allerede i 1992. Men de hadde verken egen evangelist eller prest og trengte det.  siden dette var langt unna Koncho var det også sjelden de fikk besøk og kunne ha nattverd og dåp. Vi lovet å ta dette opp.

I neste menighet ble vi om mulig enda bedre mottatt. Dette var også Qes Ettanas hjemsted.

Da vi var ferdige både med mat og keya, det lokale ølet var det på tide å dra.  Det ble mørkt før vi var fremme, men kjøringa gikk greit.



Hotmail: Free, trusted and rich email service. Get it now.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar