Sider

fredag 30. april 2010

Varmerekord                                                                                                                         de påstod på værstasjonen at det var 49C om dagen og 32C om natta, det var virkelig varmt, men om det virkelig var 49…..                                                                                                     Alt en tar på er varmt. Til og med vannet som har stått innendørs i skyggen er varmt mot hendene og kjennes som å drikke lunkent vann fra springen. Midt på dagen blir det altfor varmt også i skyggen. Da er det godt å ta et vått sjal å legge over seg for å kjøle ned.

Denne gangen bodde jeg hjemme hos presten siden rommet jeg før har brukt er altfor varmt. Jeg sov under åpen himmel med bare et tynt teppe og myggnett mellom meg og stjernene. Utrolig deilig! Jeg spiste sammen med familien på gumuzvis. Om morgenen ble vi invitert over i nabohuset der det var kaffe og en liten brødbit. Etterpå var det skikkelig frokost hjemme hos presten med injerra eller den lokale tjukke grøten med saus. Godt og næringsrikt. En dag var det til og med fisk. Jeg synes det var en fantastisk opplevelse å bli så godt kjent med presten og familien hans, fikk til og med være med og feire sønnen, lille Shames ettårsdag.



Hotmail: Powerful Free email with security by Microsoft. Get it now.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar