Sider

fredag 30. april 2010

Undervisning                                                                                                                                  Også denne gangen var det undervisning, temaene var nattverd, dåp og bønn. Folk var ivrig med og hadde mange gode spørsmål å stille.

Jeg har tidligere nevnt at dette med bønn er et litt touchy tema. Jeg har lurt fælt på hvordan jeg skal gripe dette an. Jeg forberedt meg veldig godt. Siden jeg ikke forstår så mye av hva de ber om bortsett fra lydnivå og stemmebruk spurte jeg om dette med stemmebruken har å gjøre med at de driver en åndskamp mot djevelen. Ja, svarte qes Ettana det stemte. Jeg konsentrerte derfor undervisningen omkring frelsen, det Jesus har gjort for oss. Når han har bekjempet den onde en gang for alle trenger ikke vi kjempe, ved å vie ham oppmerksomhet får han akkurat det han ønsker.

Noen nevnte også at dette med bønn er en åndsgave noen har fått. Jeg tenkte kanskje at de tenkte sånn. Men når det gjelder åndens gaver trenger også disse veiledning. Det betyr ikke at en kan holde på hele tiden, noen må veilede og stoppe dem som holder på for lenge. Dette var nok godt å høre for noen. Noen steder har dette utartet seg til daglange bønnemøter.

Bønn i fellesskapet trenger heller ikke bare være for de "flinke", alle kan be. For Gud vet hva vi ønsker før vi ber ham om det.

Vi fikk til en god samtale og det var tydelig at dette var godt for mange av dem å ta opp. Det er et vanskelig og ømfintlig tema.



Hotmail: Powerful Free email with security by Microsoft. Get it now.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar